مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 07:302023-01-22اقتصادي

خبرخوب|روایتی از فناورانی که یخ زمستان را می شکنند/دیگر نگران وزن خود نباشید!


این را خوب می دانم که روز خوب اتفاق نمی افتد، بلکه ساخته می شود مثلا الان می گویید: خب چطوری؟دور و برمان را خوب نگاه کنیم، مثلا همین ماهی که شب گذشته در آسمان دیدید، -   *رد پای دانش بنیان ها برای حل مشکلات سنگین وزن ها تا حالا شده برایتان پیش بیاید مثلا برای خودتان یا یکی از اعضای خانواده و فامیل که وزن زیادی داشته، موقع سی تی اسکن اجازه عکس برداری به او بخاطر وزنش نداده باشند یا اینکه او را حواله به بیمارستان خصوصی با هزینه های هنگفت داده باشند؟ این اتفاق بیشتر در بیمارستان های  دولتی رخ می دهد که دستگاه ها تحمل وزن بالا را ندارند و حالا آن بنده خدایی که هم وزنش بالاست، و هم با عدم تشخیص بیماری روبه روست.

تا اینجا که خبرمان خوب نبوده و سگرمه هایتان در هم رفته است  اما اینجایش را بخوانید که باز هم یک مجموعه دانش بنیان دیگر  در این راستا اقداماتی انجام داده  یعنی دستگاه سی تی اسکنی با قابلیت تحمل وزن بالای بیمار را بومی سازی کرده اند.

بومی سازی این دستگاه علاوه بر اینکه کار ارزنده ای در برابر نمونه خارجی است نکته قابل توجهش این است که هزینه اش بسیار کمتر از هزینه مابه ازای خارجی اش است.

سخنگوی یکی از این دانش بنیان ها می گوید که هزینه این دستگاه تقریبا یک سوم نمونه اروپایی و آمریکایی آن است و دارای قابلیت های بسیاری هم دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرخوب|روایتی از فناورانی که یخ زمستان را می شکنند/دیگر نگران وزن خود نباشید!

خبرخوب|روایتی از فناورانی که یخ زمستان را می شکنند/دیگر نگران وزن خود نباشید!